2 timmar, 68 kronor!

Dåsa, allt gick bra..
Planet var i tid, taxichauffören stod snällt och väntade med en fin liten skylt :D väskan kom hyfsat fort och sedan bar det av..

Alltså, ni vet Gotlänningar börjar redan svära över stockholmarna och värre kommer de bli!

Taxichauffören suckade lite halvfräckt och undrade om jag skulle ner och fira påsk. Jag skrattade till lite och talade om att jag skulle jobba..
(Behandlingshemmet har behållit namnet från att det var ett spa.. )
Då undrade han ju självklart om det var en stor bokning konferensgäster från sthlm som var på g...
Haha skrattade ännu mer och talade om att det numer är ett behandlingshem och att jag jobbat nere på Gotland i snart 1,5 år och vips var jag helt okej .. :)

Han va så söt så han körde mig enda fram till busshållplatsen och växlade mina pengar så det skulle gå smidigt på bussen, "jämna pengar är nämligen vääääldigt bra innan dom har börjat med någon konstig telefonbetalning!?"
Haha Gotland är en fantastisk ö.. Lite efter kanske?

Nu sitter jag på den nästan 2 timmar långa resan ner mot jobbet och njuter av utsikten och solens värmande strålar som letar sig in genom bussrutan! Hela sightseeingen kostar endast 68 kr.. Fantastiskt, det är vad man får betala från Gustavsberg- slussen à 20 min.. Lite skillnad må jag säga..
Bensinen är lika dyr här, trafiken långt ifrån som sthlm.. Hur kan dom mena på att Sthlmare bör åka kommunalt för miljöns skull!?!?!?
Sänk priset på bussresorna wtf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0