En måndagsnatt

Vaknade upp i fredags och tog mig glatt iväg till skolan och föreläsning om ungdomsperspektivet.. Lärde mig inget nytt direkt men hade en kanondag..

Motsvarande säkert 30% av klassen var.. Host, host harkel sjuka, andra kände nog efter lite för mycket, endel jobbade och andra var bara allmänt lata.. Jag kan tycka att det är otroligt nonchalant av de som stannade hemma bara för att..
Vem fan vill inte göra de!?
Om jag nu har sparat in "sjukdagar" och får för mig att ta ut dom nu, motsvarande andras frånvaro kan jag tacka hej till resten av utbildningen och ta sommarlov nu!
Yeah yeah fuck it, vi som är där har de bra och jag hoppas verkligen att det för något gott med sig!

Efter det storhandlades de lyxmiddag och bar av till T.. Eftersom han är invalid var det jag som fick stå för kockandet medan han styrde upp kvällens jippo - film.
Kanonkväll, samtal, film och besök av hans bror.. Runt 12 var det dags att bege sig hemåt och mysa ner i sängen.

Massor med missade samtal när jag runt 11.30 beslöt mig för att starta lördagen.. Det var flest missade samtal från jobbet och det gällde en hemmainsats.. Påklädd, förberedd och klar plingade jag på hos familjen runt 12 och jobbade ett par timmar., riktigt smidigt och givande.. Efter de hämtade jag upp bästaste bästa Karlsson och planen blev middag och sen får vi se. Ett litet resturangbesök och soffhäng senare styrde kosan mot T och grabbfilmkvällen.. Stannade in på småtimmarna innan jag skjutsade hem bästa för att sen slutligen åka tebax och få lite sovsällis, mycket mysigt till klockan blev 5 på morgonen och solen beslöt sig att lysa raaaakt i ansiktet på mig.. Suck!
På tok för lite sömn och en o en annan dammråtta gjorde att när jag runt 12 klev ur sängen hade drabbats av brutal förkylning och typ feber... Snörvel snörvel..
Hem te Karlsson på frukost innan resan bar av mot mitt eget hem och min soffa.. :)

Körde om exet påvägen hem genom södra länken och ärtan - trots att han inte har någon i sin fil - lägger sig bakom mig i omkörningsfilen..
Varför??!
Har ju sagt till honom 100 ggr att människor utan förmåga att gasa ska ge fullaste fan i och lägga sig där..
Såg hans bil bli mindre och mindre., lik en leksaksbil och försvinna bort. Vilken härlig känsla!

Väl hemma tog jag med mig glass och kröp ner i badet, väcktes ur mina drömmar om varmare breddgrader när Sofie tvingade sig på, på en fika!
Så mysigt så..

Avslutade kvällen med Karlsson och BB..

Vilken fantastisk helg!

Måndagen har gått smidigt men lite skrämmande framåt..
Det skrämmer mig hur lätt det är att få hela Apoteket utskrivet under läkarbesök...

Nej nu ska jag ta min snörvlande lilla nos och få lite sömn innan morgondagen är ett faktum!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0