Åååh typiskt!

Hej hej bloggen!

Dagens outfit;
Började med att sätta på mig något blöta underkläder imorse.
Bytte genast och tackade nej till urinvägsinfektionen. (snart kommer förklaringen te detta)
På med hoodtröjan och jeansen.. hooden uppdragen över ansiktet för att täcka de två blafforna som är konsekvensen av helgens intag.. usch!!!

Har haft en såndär dag idag där folk önskar att dom inte mött mig.
Kom till skolan svintrött... och dagen har fortsatt i en övertrött anda..
Jag och älskade Sofia har diskuterat dealar och byten av olika killar.. hennes killkompis mot min osv.
Till detta har vi pratat sociologi och hamnade i drogträsket..
Skämtsamt menar jag på att dom på stureplan måste ha de så fruktansvärt tufft att finansiera sitt kokainmissbruk och andra uppåt preparat.. och den vardagen är ju ett måste för nån som ska hålla sig vaken och festa onsdag, fredag, lördag.. för att inte tala om prissarna som kör tisdag o torsdag också precis som i goa glaá Götet..
Ja, ni förstår ju.. ribban är inte lagd speciellt högt..
I mitt esse lyckas jag ju givetvis trigga igång nästan alla i gruppen vilket några får sota för.. ber om ursäkt för det.
Nya tag nästa gång vi ses.. lovar att den gången försöka knipa igen truten!
Det är verkligen sista rycket nu och jag är tvärless på skolan vilket genomsyrar allt!!
Ansvaret är ju inte på topp.. kan inte någon bara tejpa ner mig på en stol och dra en maskeringstejp över käften!

I början på eftermiddagen delade vi upp arbetet och åkte hem... fick en hyfsat lätt del och tänkte att efter lite mat sätter jag mig med de där.. men icke!

Kom hem, mötte sambon i köket...
Hon ska flytta...
jag förstår henne.. hade inte heller velat bo bakom en avskärmning i vardagsrummet!
Ska faktiskt bli riktigt skönt att få tillbaka sin lägenhet... Heeela lägenheten.
Kunna njuta av tvn när man vill, hur man vill..
kunna sova i soffan om man vill.
Kunna gå ut på balkongen och röka mitt i nätterna om det krävs istället för att klättra upp i badrumsfönstret som ett annat riksmongo och bli utstirrad av grannarna som eventuellt kan knata förbi påväg från bussen..

Det som är lite si och så med hennes flytt är faktiskt ekonomin.. :(
Jag och bästaste bästa Karlsson har ju unnat oss en resa till Turkiet den 17 maj, dagen efter examen... meeen... i maj får jag endast ut 4000 från csn och man vet ju aldrig så noga med jobbet... tänkte jag skulle messa chefen och be att få komma ner o jobba lite över påsk.. behöver ju ha in stålar liksom..
ska man leva flott får man fan skrapa ihop pengar också!
Det blir ju ett avbrott i inkomsten mellan studierna och jobbet.. o det är ju inte så jävla bra!

Till råga på ekonomin så har ju den åkt riktigt i botten denna månad..
har fått låna 2000 av mamma...
och ändå har jag övertrasserat kontot så de finns minus 85 kronor där te på fredag..
vilket i sin tur leder till att jag fick dra en lögn för tandläkaren eftersom jag inte kunde parkera bilen när jag skulle dit imorgon...
Jag tycker så sjukt synd om folk som ständigt vrider och vänder på varenda krona..
jag har levt såhär i snart 2 år under studierna..
jo också en tid i början när jag flyttade hemifrån som 16 åring..
och det får mig att må så sjukt jävla dåligt!!

Efter att jag och sambon hade trängts en stund i köket över lite matlagning gick jag och la mig istället för att ta tag i studierna.. messade lite med klantarslet.. vilket jävla liv..
Jag kan liksom inte rå för att han gjort sig illa och hård och krass känner jag inge medlidande eftersom det är självförvållat... kanske är aningen hård.. men fan ... nej usch.. pallar inte med fler diffepersonligheter..
Kan man inte dricka alkohol ska man inte göra det heller.
Går igång så de brinner i knutarna... är det för att man levt med alkohol intoleranta människor större delen av sitt liv... JO... så är det nog!

Somnade runt 18..
Mamma ringde 19.30, happ dags att hjälpa henne att hämta en säng..
kan man inte bygga en asiatisk trädgård kan man ju alltid skapa ett gästrum.
Svart under ögonen hoppar jag in i bilen efter några motsträviga minuter i telefon..
"fan kan inte Andreas hjälpa dig?" (min lillebror)
Aiia men va gör man inte.
Kan ju inte gärna slå bort den hand som föder än...


Hade lovat sambon att ta hand om disken så det blev projektet när jag kom hem..
Så fruktansvärt trist...
Ringde upp Kalle och tvingade ut honom på en promenad..
Och då gott folk fick jag allt veta att jag levde igen..
Gu vilken rak kommunikation, I just love it..
Skönt att han ska te jobbet 1,5 vecka nu så vi slipper hamna i slagsmål för att han sågar mig vid fotknölarna ;)

Och efter det kom karman..
För att jag druckit alkohol
För att jag bränt påtok för mycket pengar
För att jag känner att jag sabbat för gruppen idag under grupparbetet
Inte visat medlidande
Inte diskat klart trots att jag tagit på mig de.
Inte pluggat som jag ska..
Tvingar ut kalle..
bla bla bla...
osv osv..

Pang sa det bara..
så satt man där med en blödande urinvägsinfektion..
Vafan är oddsen??
Som Nalle puh skulle slängt ur sig.. åååh typiskt!!

tack gode gud för att jag hittade gamla tabletter i min bra o ha låda..
det är inte en hel kur men det får duga.. den sträcker sig åtminstone till löningen på fredag!!

Imorgon är en ny dag!!
Sov så gott!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0